Ruim twintig jaar geleden werd de eerste website gelanceerd. Het zou nog lang duren voordat ondernemers en masse het besef kregen niet meer zonder een eigen plek en presentatie op het web te kunnen. Waar mag het bij een moderne website niet aan ontbreken?

Elk bedrijf dat zijn naamsbekendheid wil vergroten of een ondersteunend middel of omgeving nodig heeft om producten en/ of diensten te verkopen, heeft een goede website nodig. Daarbij is het essentieel dat een website vindbaar is en dat klanten worden aangezet iets te gaan doen; een product bestellen, een contactaanvraag doen of informatie aanvragen. Bij twijfel over een product of dienst wordt altijd de website bezocht. Daarom is hij onmisbaar.

Een ander zeer belangrijk punt vandaag de dag is dat een website responsive is. Dat betekent dat welk apparaat je ook gebruikt, de website goed leesbaar moet zijn’’, legt hij uit. ,,Op een smartphone laat je minder zien dan op een –grotere- tablet of een –nog grotere- laptop of PC. Je moet goed nadenken over welke informatie je via al die apparaten communiceert. Het antwoord op die vraag is belangrijk bij de eerste stap om te komen tot een goede website. Dat geldt ook voor het doel van de website. Een uitvoerige analyse is nodig om te komen tot een functioneel ontwerp.’’

Natuurlijk moet de website goed aansluiten op de huisstijl van een bedrijf. Je moet rekening houden met wie jouw doelgroep is en die moet je zo goed mogelijk bedienen. Samen met de huisstijl en sfeer van het product of de dienst kom je tot een doelgroepgericht ontwerp. Je moet goed bedenken wat belangrijk is om eerst te laten zien. Dat kun je doen door vanuit een gebruiker te kijken. Waarom en wanneer komt hij of zij op de website? Als hij of zij in de bus of trein zit? Of op de bank met een tablet. In de laatste twee gevallen moet je ervoor zorgen dat er niet teveel gescrold hoeft te worden en de buttons gemakkelijk bereikt kunnen worden.

Hebt u al een website, maar is deze aan vervanging toe, breng dan voor uzelf in kaart wat er goed is aan uw huidige website en wat beter kan. Informeer ook hoe bezoekers naar uw website kijken. Neem de navigatie onder de loep. Maak een plan van eisen, samen met een team van uw bedrijf. Als je dat doet, heb je een soort spreekstuk om een partij te selecteren. Jouw oude website biedt belangrijke informatie. Via Google Analytics maken wij een analyse van de website en op basis daarvan passen wij het design aan en bepalen we de nieuwe structuur.

Goede SEO-resultaten, oftewel goede vindbaarheid op het web, is afhankelijk van veel factoren, zoals trefwoordencombinatie, URL-structuur en afbeeldingen binnen de pagina. Content, dat wil zeggen goede, actuele teksten die interessant zijn voor bezoekers, is voor zoekmachines het belangrijkst. En natuurlijk ook voor de bezoekers van jouw website. Door middel van een zoekwoordenanalyse kom je erachter waar vraag naar is. Die woorden gebruik je voor zoekwoordenoptimalisatie. Het luistert heel nauw.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *