Instant Magazine


Instant Magazine

Mooi nieuws voor wie zijn jaarverslag, branded content, brochure, relatiemagazine, event magazine, ledenmagazine, nieuwsbrief, online magazine, productcatalogus, personeelsblad, whitepaper, congres meer impact wil geven: Publish Online reikt de helpende hand. Wij verzorgen het (gepersonaliseerd) magazine van creatie tot verzending.

Voorbeelden
Driebergen Accountants
Swart
Leidse Regio 2027
Meer voorbeelden

Waarom content een mooi jasje verdient
Tegenwoordig is er zoveel informatie en content dat we soms door de bomen het bos niet meer zien. Door deze overvloed van informatie zijn we steeds beter in staat om informatie te filteren. Lang niet alles wat aan informatie binnenkomt, trekt nog onze aandacht. Maar liefst 50 tot 80 procent van de content wordt niet of nauwelijks gelezen. Om de doelgroep toch te bereiken, zetten steeds meer ondernemingen daarom in op contentmarketing. Waarom is goede content van essentieel belang? Wij geven je 5 redenen waarom content een mooi jasje verdient:

  1. Om op te vallen
    Je content kan inhoudelijk nóg zo goed geschreven zijn, maar dit betekent niet automatisch dat het goed wordt gelezen. Om op te vallen tussen de spreekwoordelijke bomen en het bos, moet je je onderscheiden. Door content mooi vorm te geven val je meer op en wordt de leeswaardigheid vergroot. De verhouding beeld-tekst moet goed zijn, er moeten niet te veel lange stukken tekst geplaatst worden en tekst moet in een chronologische of zelf verhalende vorm weergegeven worden, met ondersteuning van veel beeld. Beelden worden 60.000 keer sneller verwerkt door je hersenen dan tekst. Bovendien gaat lezenswaardige en deelbare content niet altijd om je product of de service die je biedt, maar meer om het verhaal of beleving eromheen. Mensen zijn op zoek naar verrijkende prikkels.
    Vind de balans tussen jezelf profileren en het bieden van nuttige en waardevolle content aan je lezer. Een goed voorbeeld hiervan is Zoom.nl in samenwerking met Bol.com dat een gids uitbrengt voor fotografietips. Zonder al te veel het merk Bol.com te pushen, brengt de gids je op de hoogte van tips en functionaliteiten van verschillende camera’s. Dit is als het ware een beleving om een merk heen creëren.
     
  2. Om lading te geven aan je merk
    Goede content wekt vertrouwen, overtuigt, is toegankelijk, overzichtelijk en geeft je autoriteit. Door video, muziek of interactieve content te gebruiken wordt een emotionele lading aan het merk gegeven. Hierdoor word je boodschap beter opgeslagen en je merk eerder herkend. Ons emotionele brein is bepalend voor de meeste beslissingen die we nemen. Zie bijvoorbeeld hoe Volvo zijn winterbanden promoot in een prachtig winterlandschap met muziek op de achtergrond. Dit heeft meer impact dan wanneer je slechts een saaie opsomming maakt van alle beschikbare winterbanden.
     
  3. Om klanten te binden
    Content in een mooi jasje kan ervoor zorgen dat je klanten bindt. Of dat nu via een infographic, whitepaper of een online magazine is meerwaarde bieden is het belangrijkste aspect van content marketing. Interessante content heeft een lange houdbaarheid en zal altijd voor traffic zorgen als mensen doorklikken, verder lezen en het vervolgens delen. Dit is eigenlijk een vorm van mond-tot-mondreclame, maar dan online. Wanneer je je klant helpt met waardevolle en nuttige content (of een oplossing), dan zal je merken dat je hiermee niet alleen je klant bindt maar het ook nog zorgt voor online buzz. Enige regelmaat hierbij is belangrijk, zo behoud je je lezers.
     
  4. Om meer lezers te bereiken
    Mooie content wordt vaker via social media verspreid. Daarmee vergroot je je bereik en bekendheid. Content kan duurzaam zijn: sommige blogs zijn jaren oud, maar alsnog relevant. Content kun je bovendien hergebruiken. Probeer daarom je online publicatie meerdere malen onder de aandacht te brengen. Verstuur na een week nog eens een mail naar degenen die je publicatie niet hebben geopend of gelezen, of zet in een andere mailing een directe verwijzing naar een van de onderwerpen van je publicatie.
     
  5. Om meer leads te genereren
    Wanneer content krachtig is en overtuigt, is de kans groter dat de klant zijn contactgegevens achterlaat hetzij om meer informatie te ontvangen, of uit interesse voor het product. Als je bijvoorbeeld een interessante Whitepaper hebt geschreven over een actueel onderwerp, dan zijn lezers bereid hun gegevens achter te laten in ruil voor jouw content.

Breng al je content samen in één platform
Het is voor bedrijven nog nooit zo voordelig en makkelijk geweest om zelf relevante content in de wereld te zetten en te verspreiden. De manier waarop wij vandaag de dag communiceren is veelzijdiger dan ooit, en het bereik van een online publicatie kent eigenlijk geen grenzen meer. Het creëren van goede content hoeft niet veel geld te kosten maar vergt wel creativiteit. Ook hoeft het niet moeilijk te zijn, omdat alle informatie vaak al beschikbaar is binnen het bedrijf.

Zo veelzijdig als de publicaties kunnen zijn, zo divers is ook de content die ondernemingen delen. Maar is die content relevant voor iedereen? De tijd van massamedia is voorbij. Het is tijd voor relevante, persoonlijke en continuerende content waarbij (potentiële) lezers zich abonneren op jouw content.

Hoe werkt het online magazine
Vooraf inventariseren we uw wensen. Samen bepalen we de inhoud en daarmee de omvang van uw magazine. Wij fotograferen en/of filmen voor uw magazine, nemen interviews af en schrijven mooie verhalen. Alles voegen we daarna samen in een op maat gemaakte digitaal magazine.

Waarom een online magazine
Een digitaal magazine zorg ervoor dat uw op een unieke manier met uw klanten/personeel communiceerd. Uw houd de aandacht vast dus meer impact. Met Instant Magazine kun je content gemakkelijk hergebruiken en personaliseren, en daar doen je lezers hun voordeel mee. Breng je content samen in één platform zodat het een consistent, samenhangend en overzichtelijk verhaal wordt.

Wie verzorgt het online magazine
Een enthousiast team van ervaren redacteuren, tekstschrijvers, filmproducenten, cameramensen, vormgevers en webbouwers. Zij gaan graag voor u aan de slag. Allemaal tegelijk of in een kleiner gezelschap. Zo krijgt u precies wat u wenst en wat binnen uw budget past!

Meer informatie?
Bel of mail Harry Mos
PRM praktische communicatie
Noordbuurtseweg 40a, 
2381 EV Zoeterwoude
Tel.: 071-580 48 16
Mobiel: 06 22 375 811
Fax: 071-580 48 17

Breng al je content samen in één platform